Truppen mod Manchester City, CL-kvartfinale, 2. kamp

1 uge 5 dage siden #217 af Vinícius
City har, ligesom Barca, en spillestil som vi har svært ved at spille mod. Det er ikke min kop te, for selv da de er bagud 1-0 på hjemmebane afventer de helt seriøst, at vores angribere skal presse deres forsvar, så de kan spille den forbi og komme i overtal. Dét er ynkeligt på hjemmebane. Man skal fremad når man er bagud.

​Det var en 50/50 over to kampe. Chancemæssigt burde vi have vundet i første kamp, mens City burde have vundet her i anden kamp. Men marginalerne i fodbold udligner sig ofte, og derfor afgøres det i den mest tilfældige del af fodbold. Og så alligevel ikke helt tilfældigt. Det er ikke tilfældigt, at vi går videre herfra. Det handler om mentalitet. Ancelotti snakker om at vi skal "suffer", Vazquez jonglerer lige lidt på vej ned til straffesparkspletten osv. Der er stil, kvalitet og overskud over det, og det står i skarp kontrast til Xavi i går, der i stedet for at holde hovedet kold eskalerer situationen og gør ondt værre - hvor bliver man glad for Ancelotti. Vi lykkes ikke med alle vores planer, men det gør ikke, at vi går i opløsning - tak Ancelotti. Der er noget at falde tilbage på - en god italiensk defensiv. Og Michael Laudrup har ret - afskriv aldrig Real Madrid. Vi lider og kommer igennem det.

Som Ancelotti så fint siger, nogle gange må man "suffer" og det kræver ofre at komme til tops. Dét er noget, der kendetegner Real Madrid DNA og er nødvendigt for at komme til tops. Det er bare nemmere at klynke og brokke sig over dommerne og alt muligt andet, man alligevel ikke kan gøre fra eller til med. 

Nacho var helt genial - han præsterer altid i de store kampe - han er jo ikke Varane, der choker mod de store hold. Lunin fik revanceret sig. En ægte mandfolkeindsats fra alle, og ikke rigtig nogen på banen, der falder igennem - måske lige 3+.
Nuvel, adrenalinen er stadig høj, og jeg kommer nok ikke til at sove meget i nat - i morgen bliver fantastisk på arbejde med adrenalin og kaffe.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #218 af Ramos4
Lunin: “We had to take a risk with a player in the penalty shootout and we chose Bernardo Silva.”

Interessant, at han simpelthen valgte at chance på én spiller. Heldigt det var mod ham der så netop satte den midt i målet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #219 af Hamid8210
Et knækket Barca hold, sejren kan nærmest sikre os mesterskabet på et fyldt og toptændt bernabeu.

Jeg regner med et sultent hold der gerne vil ydmyge det her Barca hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #220 af Vinícius

Ramos4 post=174545 skrev: Fodbolden vandt.
Anti-fodbolden tabte.

Dejligt.


Tja, det handler jo om perspektiv. Jeg synes ikke, at City spiller anti-fodbold. De spiller på en anden måde med et formål om at udtrætte modstanderne, og bryde modstanderne ned på den måde (i hvert fald i dag - jeg gider seriøst ikke se dem særlig ofte - så hellere et La Liga bundopgør). Leverkusen har en spillestil, der minder om Citys, men som er mere direkte i min optik. Jeg foretrækker en mere direkte spillestil, som vi har og dét gør også, at vi har mindre boldbesiddelse. Jeg kunne godt tænke mig, at vi havde et genpres, og der misunder jeg Barca DNA. Det kan jeg ikke mindes vi har haft. I dag spiller vi på en helt anden måde end vi plejer (i hvertfald i de sidste to tredjedele af kampen). Dét er noget som vi OGSÅ kan - nemlig at forsvare os og lide - "suffer". Og dét, at vi OGSÅ har den spillestil at falde tilbage på, er dét, der adskiller os fra alle de andre tophold, og derfor har vi forhåbentlig snart 15 trofæer. Det er ikke populært herinde, når vi spiller sådan, men det er nødvendigt. Det kan ikke være champagnebold det hele. Eksempelvis PSG har gentagne gange vist, at de er mentalt skrøbelige ved modstand. Barca viser det igen og igen, Liverpool gør det. De formår ikke at holde hovedet koldt. Det gør vi - undtagen når vi møder Barca - så kortslutter det ofte. Og derfor har El Classico (eller som de på 3+ kalder det "La Classico") sit eget liv, og dér spiller formen ikke nogen stor rolle.

Bayern, Juventus og i nyere tid også City er nogle af de hold, der ligesom os ikke rigtig kollapser ved modstand. For vores vedkommende er undtagelsen når vi møder netop Barca - og ja City med Barca-DNA, som i min optik er vores kryptonit.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #221 af Ramos4
Nej, det er også mest for at stikke lidt tilbage til Pep og alle andre, der forsøger at definere hvad god fodbold er. Jeg synes det er dræbende kedeligt, at se et hold ikke turde køre en kontra, men i stedet stoppe op og spille bolden rundt 30 gange og gøre chancen mindre - udelukkende for at trætte modstanderen eller af frygt for at miste bolden.

Synes det er fejlagtigt at kalde det offensivt hvert fald. Det er utroligt defensivt. De tør ikke sætte bolden på spil. Gab mand. 

I dag var det anti-videre advancement hvert fald. Gudskelov.
Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #222 af Vinícius

Ramos4 post=174578 skrev: Nej, det er også mest for at stikke lidt tilbage til Pep og alle andre, der forsøger at definere hvad god fodbold er. Jeg synes det er dræbende kedeligt, at se et hold ikke turde køre en kontra, men i stedet stoppe op og spille bolden rundt 30 gange og gøre chancen mindre - udelukkende for at trætte modstanderen.

Synes det er fejlagtigt at kalde det offensivt hvert fald. Det er utroligt defensivt. De tør ikke sætte bolden på spil. Gab mand.

I dag var det anti-videre advancement hvert fald. Gudskelov.


Jeg er enig. Dén form for fodbold er også i min optik kedelig - nogen kalder det at forsvare sig med bolden og det er ret populært i DBU-regi. Og det handler i høj grad om ikke at sætte bolden for meget på spil. Det er gabende kedeligt synes jeg. Jeg synes et veludført kontraangreb som til 1-0 i dag er mega fedt - der er hurtig opbygning og hurtig valuta for pengene (især hvis den var banket ind af Rodrygo på første forsøg!!!). Omvendt synes jeg, at possession-baseret spil er kedeligt - det er ofte sådan lidt - "hovsa der blev scoret" - lidt ligesom i dag, hvor det faktisk var et ret tilfældigt mål de fik. Og bemærk også, at målet kom efter en præstation fra en individualist - ikke efter en Pep Guardialo gennemtænkt plan.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #223 af Real HWL
​Dejligt med en fridag idag så man kan gense alle herlighederne igen :D Det er stadigvæk lidt surrealistisk hvad der skete igår. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #224 af Daniel

-#7- post=174524 skrev: ​Fuldstændig hul i hovedet at man går videre fra den her kamp. Der var ét hold som kom for at spille fodbold her til aften, og det var ikke Real Madrid.

​Nej, Real Madrid kom til Manchester for at gå videre. Det er derfor, klubben har 14 af dem her. Og man kan kun tage hatten af for den mandfolkepræstation, gutterne leverede på Etihad i går. Det var grimt, men samtidig pisse smukt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Kialpe, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 uge 5 dage siden #225 af Madridista02

Daniel post=174584 skrev:

-#7- post=174524 skrev: ​Fuldstændig hul i hovedet at man går videre fra den her kamp. Der var ét hold som kom for at spille fodbold her til aften, og det var ikke Real Madrid.

​Nej, Real Madrid kom til Manchester for at gå videre. Det er derfor, klubben har 14 af dem her. Og man kan kun tage hatten af for den mandfolkepræstation, gutterne leverede på Etihad i går. Det var grimt, men samtidig pisse smukt. 

​Havde du også applauderet Real Madrids taktik, hvis City havde scoret på nogle af deres gigantiske chancer og slået os ud af turneringen?
 

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #226 af Daniel

Madridista02 post=174585 skrev:

Daniel post=174584 skrev:

-#7- post=174524 skrev: ​Fuldstændig hul i hovedet at man går videre fra den her kamp. Der var ét hold som kom for at spille fodbold her til aften, og det var ikke Real Madrid.

​Nej, Real Madrid kom til Manchester for at gå videre. Det er derfor, klubben har 14 af dem her. Og man kan kun tage hatten af for den mandfolkepræstation, gutterne leverede på Etihad i går. Det var grimt, men samtidig pisse smukt. 

​Havde du også applauderet Real Madrids taktik, hvis City havde scoret på nogle af deres gigantiske chancer og slået os ud af turneringen?


 

​Hvad med at læse, hvad jeg skriver i stedet for at lægge ord i munden på mig? 

Jeg snakker om mandfolkepræstation. Jeg snakker om, at det var grimt, men samtidig smukt. Hvis noget, så snakker jeg om karakter. Jeg kan ikke helt finde ud, hvor du mener, jeg roser Real Madrids taktik?
Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved Daniel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #227 af Figo-10
Utrolig hetz der er herinde på kampen i går og hvordan vi vandt.

Jeg er helt enig med Daniel, at vi har nogle kæmpe chefer med store hjerter. Det bliver ikke en køn kamp, men vinderen har altid ret. Vi kommer til Manchester mod verdens bedste hold, som ikke har tabt på hjemmebane siden 2018. Hvad er det vi forventer? Vi mangler verdens bedste målmand, vi stiller op med flere reserver (som gjorde det godt!) mod City's bedste elleve.

Lad os da for pokker nyde den kæmpe sejr det er og hylde vores helte og træner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #228 af Siempre Madrid

Figo-10 post=174587 skrev: Utrolig hetz der er herinde på kampen i går og hvordan vi vandt.

Jeg er helt enig med Daniel, at vi har nogle kæmpe chefer med store hjerter. Det bliver ikke en køn kamp, men vinderen har altid ret. Vi kommer til Manchester mod verdens bedste hold, som ikke har tabt på hjemmebane siden 2018. Hvad er det vi forventer? Vi mangler verdens bedste målmand, vi stiller op med flere reserver (som gjorde det godt!) mod City's bedste elleve.

Lad os da for pokker nyde den kæmpe sejr det er og hylde vores helte og træner.

​Jeg er enig, men jeg kan godt ærgre mig over, at vi i stort set hele kampen ikke formåede at spille os ud af deres pres og fik skabt farlige kontra-stød. Defensivt var der i det store og hele styr på det, for Lunin skulle trods alt ikke hive mirakler frem, men der var - efter min smag - for mange hurtige fejlafleveringer, når vi endelig erobrede bolden.

Når det er sagt, så er det lækkert at se 11 spillere, der kæmper for hinanden og holdet. Harmonien er intakt og man kan bare se, hvordan disse spillere  nyder at være sammen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum